Humanities Honours Blog

Belangrijke data van 2024/2025

Beste (nieuwe) honours-studenten,

Welkom in dit nieuwe collegejaar, 2024/2025! Het belooft een leerzaam academisch jaar te worden voor velen van jullie. Voor deelnemers van het HHP (jaar 1 én jaar 2) is het vanaf dit jaar onderdeel van het portfolio om bij tenminste 5 meetings aanwezig te zijn gerelateerd aan de honours community. Naast kleinschalige meetings en excursies tellen  plenaire bijeenkomsten en onderwijsgesprekken (OC) mee. Hier zijn een aantal data van het komende academische jaar die je alvast in je agenda kunt zetten:

Dinsdag 22 oktober: Voor eerste-jaars HHP studenten is de eerste belangrijke event van het jaar de pizzabijeenkomst. Dit is ter afsluiting van het eerste blok van terreinverkenning. Hier presenteert ieder domein wat zij hebben gedaan in blok 1 en achteraf is er, natuurlijk, pizza! Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door eerste-jaars HHP studenten, dus als je dat leuk lijkt, meld je dan aan voor de commissie via studentassistenthhp.gw@uu.nl!

Vrijdag 1 november: Om een nieuw jaar van honours te vieren nodigt het Honours college je uit voor de jaarlijkse Kick-Off. Hier komt de gehele UU honours community samen voor een feestelijke avond!

Dinsdag 21 januari: Ter afsluiting van de twee blokken aan terreinverkenning is er een plenaire bijeenkomst waar studenten hun project uit blok 2 presenteren aan docenten en peers! De avond zal compleet zijn met een gastspreker en een borrel na afloop.

Dinsdag 17 juni: Voor tweede-jaars HHP studenten zal het academisch jaar worden afgesloten met de scriptiebijeenkomst. Hier presenteren alle scriptanten hun honours-scriptie in de vorm van een posterpresentatie.

Andere belangrijke data en verdere informatie zal volgen. Wij hopen bij deze bijeenkomsten zo veel mogelijk (nieuwe) gezichten uit het programma te zien!

Belangrijk: Aanwezigheid bij plenaire bijeenkomsten van het HHP is nog altijd verplicht. In het geval dat je niet aanwezig kan zijn moet dat altijd via humanitieshonours@uu.nl met een legitieme reden.